Editační příkazy
Příkaz VYMA
Příkaz slouí k vymazání zvolených objektů. Jedna z jeho moných voleb je "Poslední" (můeme zadat na výzvu k zadání objektů) - vymae poslední kreslený objekt.
Příkaz OBNOV
Příkaz slouí k obnovení nechtěně vymazaného objektu. Lze obnovit pouze poslední smazaný objekt, jinak musíme pouít příkaz ZPĚT.
Příkaz POSUN
Příkaz umoňuje posouvat jednu neb více entit. Po vybrání objektů jsme ádání k vybrání prvního a druhého bodu posunutí. Nezadáme-li druhý bod, bude hodnota zadaná jako první bod povaována za posunutí.
Příkaz KOPIE
Příkaz vytváří kopie zvolených objektů. Kadá kopie je nezávislá na originálu a je ji moné samostatně editovat. Výzvy jsou stejné jako u příkazu POSUN. Pokud vak místo prvního bodu zadáme n (jako násobně), bude opakována výzva ka zadání druhého bodu a do zadání prázdné odpovědi.
Příkaz OTOČ
Příkaz umoňuje otáčet zvolené objekty kolem zadaného bodu. Po zvolení objektu a základního bodu můeme zadat úhel pootočení neb r (jako reference) - pak jsme ádání k zadaní současného úhlu natočení a nového úhlu.
Příkaz MĚŘÍTKO
Příkaz umoňuje změnit velikost zvolených objektů. Poslední výzva ádá zadaní měřítka neb referenční délku. Odpověď číslem je brána jako měřítko, odpověď r (jako reference) vyádá zadání referenční délky a nové délky (referenční délka můe být ukázána např. někde na výkrese).
Příkaz ZRCADLI
Příkaz umoňuje vytvářet zrcadlové obrazy zvolených objektů. Zrcadlení probíhá podle osy, kterou zadáváme pomocí dvou bodů. Poslední volba umoňuje zadat, zda-li chceme vymazat původní objekty.
Příkaz PROTÁHNI
Příkaz přemis?uje zvolenou část výkresu se zachováním vazeb na ostatní části výkresu. Při volbě objektu musíme alespoň jednou pouít okno neb p-okno. Pouijeme okno neb p-okno více ne jednou, je platná pouze poslední volba. Úsečky, oblouky a segmenty linií, které procházejí oknem jsou natahovány tak, e se posunou pouze koncové body leící uvnitř okna. Po zadání zvolených objektů zadáme posunutí pomocí vztaného bodu a nového bodu.
Příkaz POLE
Příkaz umoňuje vytvářet násobné kopie zvolených objektů v obdélníkovém (ortogonálním) neb v kruhovém poli. Po zvolení objektů jsme tázáni na ortogonální neb kruhové pole, dalí výzvy jsou závislé na typu pole:
Ortogonální pole - AutoCAD se zeptá na počet řádků a sloupců pole, které bude vytvořeno. Po zadání počtu řádků a sloupců se AutoCAD ptá na vzdálenost mezi sloupci a řádky. Pole bude generováno nahoru a doprava od kopírovaného objektu, chceme-li tvořit pole jiným směrem, musíme zadat zápornou hodnotu vzdálenosti mezi sloupci. Na výzvu k zadání vzdálenosti mezi řádky můeme odpovědět té zadáním dvou protilehlých bodů obdélníka, tím se výzva k zadání rozdílu mezi sloupci vynechá.
Kruhové pole - první výzva AutoCADu ádá zadání středu pole. Poté následují výzvy k zadání počtu poloek v poli (včetně originálu), úhel vyplnění pole (v protisměru hodinových ručiček) a úhel mezi polokami v poli - odpovědět můeme pouze na dvě výzvy (třetí je vdy přebytečná). Poslední výzvá se ptá, zdali se mají objekty při kopírování pootáčet.
Příkaz PŘERU
Příkaz umoňuje mazat část úsečky, trasy, krunice, oblouku, linie neb rozdělit objekt na dva objekty stejného typu. Po zadání objektu se objeví výzva k zadání druhého bodu. Zadáme-li bod, bude jako první bod pouit bod uitý k výběru objektu. Naopak zadáme-li, e chceme první bod, objeví se výzvy k zadání prvního a druhého bodu. Chceme-li odřezat jednu část úsečky, oblouku, trasy neb linie, zvolíme druhý bod a za koncem objektu. Chceme-li objekt jenom rozdělit na dvě části bez vymazaní, vloíme stejný bod jako první i druhý. Při přeruování krunice dojde k vymazání části proti směru hodinových ručiček.
Příkaz OŘE
Příkaz ořezává zvolené objekty podle zvolených ořezávacích hran. Po svém zadání ádá zvolení řezných hran, zvolené hrany po svém zvolení budou zvýrazněny. Po zadání vech řezných hran odpovíme prázdnou odpovědí. Poté zvolíme ořezávané objekty ukázáním na tu část objektu, která má být vymazána. Ořezáváme-li krunici, musíme zvolit dvě ořezávací hrany.
Příkaz PRODLU
Příkaz se chová vlastně opačně, ne příkaz OŘE. Příkaz prodluuje zvolené objekty a ke zvolené hraně. Nejdřív příkaz ádá zadání hran, kam mají být objekty prodloueny a poté teprv objekty k prodlouení. Pokud zvolíme některé objekty, které nemohou být prodloueny (např. úsečka je rovnoběná se zvolenou hranou).